metoda | její funkce |
addListener | přidává události Listener (seznam použitelných viz níže) |
---|---|
getAscii() | Vrací kód z ASCII tabulky poslední stisknuté klávesy |
getCode() | Vrací kód poslední stisknuté klávesy |
isDown | zjišťuje, jestli je stisknuta daná klávesa (vrací true/false) |
isToggled(kód) | vrací true jestliže je zapnutý CapsLock(kód:20) nebo NumLock(144) |
removeListeners | odebírá události Listener |
konstanta | její hodnota |
backspace | Backspace |
capslock | Caps Lock |
control | Ctrl |
deletekey | delete |
down | šipka dolů |
end | End |
enter | Enter |
escape | Esc |
home | Home |
insert | Insert |
left | šipka vlevo |
pgdn | Page down |
pgup | Page up |
right | šipka vpravo |
shift | Shift |
space | mezerník |
tab | Tabulátor |
up | šipka nahoru |
události Listener | kdy se spustí |
onKeyDown | po stisknutí jakékoliv klávesy |
onKeyUp | po uvolnění klávesy |
Objekt Key nepotřebuje konstruktor new. Vytvořte movie clip, do kterého nakreslete malou kuličku. Vložte isntanci do hlavní scény a připojte k ní následující skript:
onClipEvent(enterFrame) { if (Key.isDown(key.right)) { _x+=2; } if (Key.isDown(key.left)) { _x-=2; } if (Key.isDown(key.up)) { _y-=2; } if (Key.isDown(key.down)) { _y+=2; } }
Příkazy se budou provádět každý frame. Čtyři podmínky zjišťují, zda je stisknuta některá z pohybových šipek. Jestliže například stisnkete šipku doprava, přesune se kulička o dva pixely doprava.