příkaz | příklad použití | k čemu slouží |
_x | clip1._x=0; | umístí clip1 na x-ovou souřadnici 0 |
---|---|---|
_y | clip1._y=-250; | umístí clip1 na y-ovou souřadnici -250 |
_xscale | this._xscale=50; | nastaví tomuto symbolu 50% x-ovou velikost (šířku) oproti základní délce |
_yscale | _root._yscale=75; | nastaví 75% výšky hlavní scény |
_visible | this._visible=true/false; | nastavuje objektu viditelnost/neviditelnost |
_rotation | this._rotation=90; | tento symbol se otočí o 90 stupňů |
_xmouse | symbol._x=_xmouse; | x-ová souřadnice symbolu se bude rovnat x-ové souřadnici kurzoru myši |
_ymouse | a=_ymouse; | proměnné a přiřadí y-ovou souřadnici kurzoru |
_height | mySymbol._height=100; | nastavuje výšku instance v pixelech |
_width | mySymbol._width=150; | nastavuje šířku instance v pixelech |
_name | mySymbol._name="symbol"; | přejmenuje instanci "mySymbol" na "symbol" |
_target | a=mySymbol._target; | vrací umístění symbolu |
_quality | Symbol._quality= low/medium/high/best; | kvalita zobrazení symbolu |
Pokud byste tedy chtěli, aby se po kliknutí na tlačítko posunul nějaký objekt o deset pixelů dolů, udělali byste to takto:
on (release) { _root.symbol._y+=10; }
Lze takto udělát jednoduché rolovátko textu. Když máte nějaký sloupec textu, který je moc vysoký a nevleze se do scény, můžete vedle něj vytvořit dvě tlačítka a připojit k nim příkazy:
on (release) { _root.text._y+=10; }
a ke druhému:
on (release) { _root.text._y-=10; }
Nezapomeňte, že text sám o sobě není symbol a tak s ním nemůžete hýbat. Musíte jej nejprve převést na movie clip a pojmenovat "text".