metoda | její funkce |
attachMovie | vytváří instanci movie clipu přímo z knihovny |
---|---|
createEmptyMovieClip | vytváří prázdný movie clip |
createTextField | vytváří textové pole |
duplicateMovieClip | duplikujte movie clip |
getBytesLoaded | vrací hodnotu již načtených bytů animace |
getBytesTotal | vrací celkovou velikost animace |
getDepth | vrací hloubku animace |
getURL | odkaz, umožňuje přejít na jinou adresu a případně odeslat proměnné |
gotoAndPlay | přejde na určený snímek a spustí animaci |
gotoAndStop | přejde na určitý snímek a nepokračuje dále v přehrávání |
hitTest | příkaz, kontrolující srážku dvou movie clipů |
loadMovie | načte další *.swf do scény |
loadVariables | načte, příp. odešle proměnné ze (do) souboru |
nextFrame | přesune movie clip o jeden snímek dopředu |
play | spustí movie clip |
prevFrame | přesune movie clip o jeden snímek zpět |
removeMovieClip | odstraní instanci movie clipu ze scény |
setMask | vytvoří z cílového movie clipu masku |
startDrag | umožní táhnout s instancí movie clipu (jako s okny ve Windows) |
stop | přeruší přehrávání movie clipu |
stopDrag | ukončí tažení movie clipu |
swapDepths | záměna hloubky s jiným movie clipem |
unloadMovie | odstraní načtený *.swf ze scény |
vlastnost | hodnota |
enabled | zapíná/vypíná tlačítko |
focusEnabled | povolit/zakázat výběr pole pomocí setFocus |
hitArea | definuje pllochu citlivou na kliknutí |
tabChildren | povoluje/zakazuje tabulátorovou navigaci mezi movie clipy |
tabIndex | pořadí výběru tabulátorem |
useHandCursor | pokud přejedete přes movie clip, obejví se kurzor ručičky (jako u odkazu) clip.useHandCursor=true/false |
událost | funkce |
onRelease | uvolnění tlačítka myši |
onEnterFrame | akce se provádějí každý frame |
on+jiná událost | stejný efekt jako u událostí on nebo onClipEvent. |
Vytvořte dva movie clipy. Do jednoho nakreslete třeba kouli, do druhého čtverec. Oba movie clipy vložte do hlavní scény, čtverec pojmenujte "plocha". Na hlavní scéně dále vytvořte dynamicé textové pole, které pojmenujte "test". Ke kuličce přidejte tento skript:
on(press) { startDrag(this); } on (release) { stopDrag(); } onClipEvent(enterFrame) { if (this.hitTest(_root.plocha)) { _root.test.text="dotykas se plochy"; } else { _root.test.text="mimo plochu"; } }
Kliknutím na kuličku aktivujete příkaz startDrag a můžete s ním hýbat. Pokud bude hitTest true, to znamená dotkne-li se kulička čtverce, vepíše se do textového pole "dotykas se plochy". Jinak zde bude text "mimo plochu". Funguje to i obráceně. Přidejte čtverci příkazy startDrag, stopDrag a když pohnete s čtvercem a dotknete se s ním koule, bude hitTest true.
Připojte k tlačítku tento skript:
on (release) { getURL ("http://www.seznam.cz", "_self"); }
Po stisknutí tlačítka přejdete na stránku seznamu. Příkaz _self označuje, že se odkazovaná stránka zobrazí ve stejném okně. Další možnosti zobrazení odkazovaného okna jsou:
_blank - stránka se otevře v novém okněNe vždy můžete použít standartní událost on (release), neboť těžko můžete přiřadit skript na instanci klipu, která ještě není ve scéně. Například když ji vytvoříte pomocí metody attachMovieClip. Vytvořte nějaký movie clip a nastavte mu identifikátor (v linkage) "symbol". Potom dejte na první snímek teto skript:
_root.attachMovie("symbol","new_name",1); new_name._x=100; new_name._y=100;
Tetno skript přetáhne symbol "symbol" z knihovny a vloží instanci do rootu (hlavní scény) a nastaví nějaké souřadnice. Za tento skript připojte další:
new_name.onRelease=function () { _alpha-=10; }
Když tedy kliknete na nově vytvořenou instanci, sníží se průhlednost o 10%.